Obowiązują od r. szk. 2018/2019
Religia:
Zgodnie z § 1. 1-2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155 ze zm.)
„…na życzenie rodziców, organizuje się, w ramach planu zajęć szkolnych, naukę religii. Życzenie jest wyrażane formie oświadczenia, które nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, może natomiast zostać zmienione.”
Wychowanie do życia w rodzinie:
Zgodnie z § 4 pkt 1-2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 395 ze zm.)
„§ 4.Początek formularza
Dół formularza
1.Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli jego rodzice zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach.
2. Uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację ze swojego udziału w zajęciach.”
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia rodziców o uczęszczaniu na lekcje religii
Załącznik nr 2 – wzór oświadczenia pełnoletniego ucznia o uczęszczaniu na lekcje religii
Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia rodziców o rezygnacji uczęszczania na lekcje religii
Załącznik nr 4 – wzór oświadczenia pełnoletniego ucznia o rezygnacji uczęszczania na lekcje religii
Załącznik nr 5 – wzór oświadczenia rodziców o rezygnacji uczęszczania na zajęcia z wdż
Załącznik nr 6 – wzór oświadczenia pełnoletniego ucznia o rezygnacji uczęszczania na zajęcia z wdż
- Pracownik administracji przekazuje druki nauczycielom religii i wdż celem właściwej organizacji ww. zajęć.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w ww. zajęciach nauczyciel religii i wdż informuje o fakcie wychowawcę klasy.
- Zwrotne oświadczenia rodziców / pełnoletnich uczniów (z adnotacją daty wpływu) przechowywane są w sekretariacie szkoły.